در نوزادان مبتلا به ریفلاکس معده لازم است از پرشدن بیش از حد تحمل معده بدنبال پرخوری اجتناب گردد و بدین جهت توصیه می‌گردد در موارد تغذیه از سینه مدت شیردهی به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر بار شیردهی محدود شود و در موارد تغذیه با شیشه از سرشیشه‌های مناسب که اجازهٔ خروج با فشار و حجم زیاد شیر را از شیشه نمی‌دهند و شیر به میزان کمتر از معمول توصیه شده برای نوزاد استفاده گردد. درصورتی که نوزاد هنگام شیرخوردن از سینهٔ مادر دچار حملات خفیف سرفه یا کبودی می‌گردد (بخصوص در اغاز شیردهی) دوشیدن و دور ریختن ابتدای شیر قبل از سینه گرفتن نوزاد توسط مادر به کاهش فشار و حجم اولیهٔ شیر خارج شده از سینه کمک می‌کند.

توصیه می‌شود نوزادان و شیرخواران مبتلا به ریفلاکس روی سطوح شیبدار (زاویهٔ ۳۰درجه سر به سمت بالا) و خوابیده به پهلوی چپ و در جای خنک و سفت خوابانده شوند و از بالش و تشک نرم برای خواباندن کودک استفاده نشود.

توصیه می‌شود برای پوشش کودکان مبتلا به ریفلاکس معده از لباس‌های نخی و کمی گشاد و بدون بند و زیپ یا کش استفاده شود تا در زمان لزوم مواد مذکور براحتی از بدن خارج گردند.

 لازم است محل خواب نوزاد و شیرخوار در معرض دید و با نور کافی باشد تا در صورت استفراغ یا حالت خفگی براحتی قابل دسترس و دید باشد.

بهتر است نوزادان وشیرخواران مبتلا بعد از شیردهی مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به حالت ایستاده در بغل نگهداشته شوند و بلافاصله در تخت گذاشته نشوند.

از شیردادن به حالت خوابیده و دراز کش پرهیز کنید. شیردهی را به صورت نشسته در بغل و با دید کافی به کودک انجام دهید.

در صورتی که به تشخیص پزشک برای شیرخوار داروی ضد ریفلاکس تجویز شده است مصرف صحیح دارو و رعایت فاصلهٔ زمانی ذکر شده از مصرف دارو تا شیردهی باید رعایت شود